• English

سبد خرید

الیاف پنبه

الیاف پنبه
8 جولای 2021
nassajiardebil
3754

پنبه پرمصرف ترین لیف گیاهی است که به دلیل داشتن خواص ویژه، از قبیل استحکام و جذب رطوبت زیاد، بیشترین کاربرد را در صنایع نساجی و پوشاک دارد.

پنبه جزء الیاف گیاهی دانه ای است. ارتفاع گیاه پنبه گاهی به 3 متر میرسد.برگ های آن دارای بریدگی است و گلهای آن به رنگ سفید، زرد و صورتی است.

میوهٔ گیاه پنبه به غوزه معروف است. دانه های پنبه (پنبه دانه ها) درون غوزه قرار دارند و الیاف پنبه به صورت انبوه در سطح پنبه دانه ها رشد میکنند.

چیدن پنبه به روش ماشینی یا دستی صورت می گیرد .در روش ماشینی، ماشین مخصوصی الیاف پنبه را از غوزه جدا و جمع آوری می کند، بدون اینکه به گیاه پنبه آسیبی برسد. در روش دستی، این کار توسط کارگر صورت می گیرد. امروزه در کشورهای پیشرفته چیدن پنبه به روش ماشینی رواج دارد، در حالی که در کشورهای در حال توسعه هنوز از روش دستی استفاده می شود. پس از چیدن پنبه، با استفاده از ماشین پنبه پاک کنی ، دانه های پنبه را از الیاف پنبه جدا می کنند. پس از پنبه پاک کنی، الیاف پنبه را به صورت به هم فشرده به شکل بسته های مکعب مستطیل، که به آن عدل می گویند، آماده می کنند و روی آن را با پارچهٔ کنفی یا چتایی می پوشانند. سپس به منظور تبدیل الیاف به نخ، عدل ها را به کارخانجات ریسندگی منتقل می کنند

الیاف پنبه کیفیت های مختلف و متنوعی دارد. عامل تعیین کنندهٔ کیفیت الیاف پنبه، طول و ظرافت الیاف است. هر چه الیاف پنبه بلندتر وظریفتر باشد استحکام و نرمی آن بیشتر و کیفیت آن بالاتر است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نساجی اردبیل

کارخانه جات گروه آقایی  شامل نساجی ستاره اردبیل و نساجی اردبیل واقع در استان اردبیل می باشد .نساجی اردبیل شروع کارش از سال 1360 و نساجی ستاره اردبیل با بیش از 500 نیروی انسان فعالیت خود را از سال 1388 آغاز کرد

ارتباط با ما

تمامی حقوق متعلق به شرکت  نساجی اردبیل  می باشد به روزرسانی در سال 1401

گروه آقایی|نساجی ستاره اردبیل |نساجی اردبیل